2025. március 3. és 6. között rendezték meg Barcelonában a világ legnagyobb tech eseményét. A Mobile World Congress (MWC) idén 109 000 résztvevővel és 2 900 kiállítóval döntött rekordot. Nem meglepő módon, az esemény fő témája a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása volt, leginkább az üzleti folyamatokkal, a digitális innováció és a konnektivitás jövőjével összefüggésben.
Az alábbi cikkben összefoglaltuk az Independads és az automatizált hirdetések szempontjából legfontosabb infókat az eseményről.
Programmatic hirdetések és AI integrációja
Azt már régóta tudjuk, hogy a programmatic hirdetések terén is az AI egyre nagyobb szerepet kap. A gépi tanulás évek óta fontos eleme az iparágnak, de 2025-ben az AI képességeinek további bővülése várható, ami új és egyben izgalmas hirdetési formátumok megjelenését is eredményezheti. Az olyan AI-alapú asszisztensek, mint például a Google Meridian kiemelkedő segítséget nyújthatnak a marketing-hatékonyság mérésében, ezzel lehetővé téve a vállalkozások számára, hogy valós idejű adatok alapján módosíthassák stratégiáikat. Az olyan telekommunikációs vállalatok, mint az AT&T és a Verizon, várhatóan korai alkalmazói lesznek ezeknek a rendszereknek, hogy javítsák ügyfélszolgálatukat és hálózatkezelésüket. Nagy technológiai cégek, mint az Amazon, a Microsoft és az Alphabet, szintén arra törekednek, hogy AI-ügynökeikkel vonzzák a telekommunikációs vállalatokat felhőszolgáltatásaikhoz, ami fokozza a versenyt ezen a területen.
Új hirdetési formátumok és csatornák
A videós tartalmakon keresztül történő vásárlás egyszerűsödése is kiemelt téma volt az MWC-n. A vállalkozások ma már közvetlenül a YouTube-videóikhoz is csatolhatják termékeik linkjeit, így a vásárlók akár egy kattintással hozzájuthatnak az adott termékhez. Ez az úgynevezett DemandGen kampánytípus, mely tavaly október óta elérhető DV360-ban. Egyik legnagyobb ügyfelünknél már mi is sikeres eredményekkel használjuk.
A Demand Gen kampányok célja, hogy a hirdetők hatékonyabban érjék el a vizuális és videós tartalmakra nyitott közönséget, különösen a YouTube-on, a Discover feedben és a Gmail promóciós fülén keresztül. Az AI-alapú optimalizáció lehetővé teszi a kreatív elemek automatikus variálását és a legjobban teljesítő kombinációk megjelenítését, miközben a célzási algoritmus a felhasználók elköteleződését és konverziós valószínűségét is figyelembe veszi. Ez a frissítés erősíti a felső és középső tölcséres (TOFU/MOFU) hirdetési stratégiákat, különösen azok számára, akik márkájuk vizibilitását szeretnék növelni AI-alapú hirdetéskiszolgálással.
Emellett egyre nagyobb teret nyernek a az in-game hirdetések és a digitális out-of-home (DOOH) formátumok is. Ezek segítségével a márkák valóban innovatív módon érhetik el a közönséget.

2025 Mobile World Congress
Adatvédelem és etikus marketing
Látszik, hogy a fogyasztók egyre inkább értékelik az ökológiai fenntarthatóságot és az átláthatóságot. Ennek egyik alaptézise, hogy a vásárlói bizalomépítés érdekében az AI által készített tartalmakat érdemes megjelölni.
Az átláthatóság az Independads számára is fontos tényező, erről rendszeresen osztunk meg tartalmat a programmatic.hu blogon és a LinkedIn csatornánkon is.
A programmatic hirdetések növekedés
A programmatic hirdetések továbbra is dominálnak a display hirdetések piacán, és várhatóan a globális display hirdetési piac növekedésének szinte teljes egészét ezek fogják kitenni a következő években.
Összességében az MWC 2025 tökéletesen rávilágított arra, hogy a mesterséges intelligencia és a programmatic hirdetések integrációja, az új hirdetési formátumok megjelenése, valamint az adatvédelem és az etikus marketing egyre fontosabbá válnak a digitális marketing világában. Az innovációkra pedig úgy kell tekintenünk, hogy azok nemcsak a fogyasztói piacot formálják át, hanem új lehetőségeket is teremtenek a digitális marketing és a programmatic hirdetések számára.
Forrás: mwcbarcelona.com; iabeurope.eu; telecoming.com; 22media.sk; marketing4ecommerce.net
Lépj velünk kapcsolatba, és segítünk sikerre vinni céljaidat!
Szerző:
Dobos Krisztián
Head of Programmatic & Data
Independads